miercuri, 23 mai 2012

Lovitura guvernului Ponta in dosarul lui Adrian Nastase. Inspectoratul de Stat in Constructii s-a retras ca parte civila din proces. DNA face perchezitii la ICS

I Inspectoratul de Stat in Constructii a depus, miercuri, o cerere in instanta prin care spune canu se mai constituie parte civila in procesul "Trofeul Calitatii"pentru ca nu s-a constatat nici un prejudiciu,scrie revista22.ro ISC a fost trecut sub comanda directa a lui Victor Ponta chiar in prima sedinta de guvern, scrie Romania libera.Cererea este semnata de catre seful ISC, Cristian Adrian Balaban-Grajdan. Potrivit Realitatea Tv, DNA efectueaza perchezitii la sediul ICS. Potrivit Romania libera,Constantin Adrian Balaban-Grăjdan, numit de curând de premierul Victor Ponta la conducerea Inspectoratului de Stat pentru Construcţii (ISC),instituţie sub umbrela căreia s-au adunat în 2004 banii pentru campania electorală a lui Adrian Năstase, a trimis miercuri la instanţa supremă o adresă prin care a anunţat că ISC nu mai este parte civilă prejudiciată cu suma de peste 75,5 miliarde de lei.

Actul semant de Balaban-Grăjdan intră în contradicţie flagrantă cu faptul cădin anul 2008 şi până acum aceeaşi instituţie a susţinut că este parte civilă, că a fost prejudiciată şi că trebuie să-şi recupereze banii.Inclusiv în anul 2009, când şef al Inspectoratului era tot Balaban- Grăjdan!
Balaban: "Am fost unealtă ...şi acum trebuia să-mi repar greşeala" Într-o declaraţie pentru Romania libera, Balaban-Grăjdan recunoaşte că, în urmă cu câţiva ani, elpersonal a dus documentele la DNA, care au stat la baza inculpării lui Năstase.

" Atunci eu am fost unealtă pentru că eu am dus documentele la DNA care l-au incriminat pe domnul Năstase. Acum, am trimis din propria iniţiativă adresa la Înalta Curte pentru că trebuia să-mi repar cumva greşeala de atunci. Nu m-a pus nimeni, am făcut-o din propria iniţiativă",a declarat Balaban.
Surse guvernamentale, citate de Romania libera, spun căBalaban a întocmit şi trimis adresa la Înalta Curte, în secret, fără a o trece prin registratură aşa cum prevede legislaţia şi acea adresă nici nu a fost contrasemnată de secretariatul general al instituţiei,cum impune legea.Balaban-Grăjdan şi-a făcut singur un registru la cabinet, unde a înregistrat adresa pentru a nu afla nimeni de ea.Circuitul documentelor instituţiei guvernamentale este stabilit printr-o hotărâre de guvern care este în vigoare, şi cine nu-l respectă comite abuz în serviciu", spune Balaban pentru Romania libera.

Documentul care vrea să-l salveze pe Năstase, emis nelegal În baza acestei adrese, Adrian Năstase speră să scape de inculpare, logica apărării fiind: dacă nu există prejudiciu, nu există nici infracţiunile, deci dosarul trebuie închis. Expertul anticorupţie Laura Ştefan susţine, însă, contrariul :"Năstase a fost condamnat de instanţa de fond la doi ani închisoare cu executare în baza unui text de lege care se referă la faptul că, folosindu-se de funcţia sa publică şi politică, şi-a procurat fonduri pentru sine" Instanţa de fond, care l-a condamnat la doi ani închisoare cu executare, a constatat insa şi prejudiciul, iar adresa trimisă de Balaban-Grăjdan la Înalta Curte nu anulează acest prejudiciu.

Expertul Laurta Ştefan sustine, intr-o declaratie pentru Romania libera, cadacă instituţia implicată nu se constituie parte , atunci prejudiciul se face venit la bugetul de stat. Specialiştii consultaţi de România Liberă spun că DNA ar trebui să se autosesizeze şi să înceapă anchetarea lui Balaban-Grăjdan pentru abuz în serviciu.
Cum a fost numit Balaban-Grăjdan şef al Inspectoratului de Stat în Construcţii în 2009 şi în prezent Balban-Grăjdan spune pentru Romania libera cum a fost instalat pe funcţia de şef al Inspectoratului.
" PSD m-a numit, prin domnul Drăghici de la Departamentul Dezvoltare, pentru că am pregătire specială ! Eu am primit recomnadări şi în 2009 de la PSD. Eu am pregătire, am terminat Institutul Marshall şi de aceea în 2009 domnul Geoană m-a propus ca şef al Inspectoratului şi am fost susţinut şi de organizaţia PSD Bucureşti, de preşedintele Vanghelie, fără de care atunci nu puteam fi numit. Acum Inspectoratul este sub coordonarea directă a premierului, dl Victor Ponta, şi bugetat de Secretariatul General al Guvernului"a povestit Balaban-Grăjdan pentru Romania libera.
Recursul la condamnarea lui Năstase, amânatde cinci ori la rând Miercuri, Înalta Curte a amânat din nou judecarea recursului în dosarul lui Adrian Nastase, motivată de faptul că unii inculpaţi, printre care si irina Jianu, fosta sefa a Inspectoratului in Constructii, au lipsit din motive medicale şi că instanţa trebuie să aprecieze valoarea juridică a adresei Inspectoratului National pentru Construcţii, care i-a anuntat pe cei cinci judecatori de la Inalta Curte ca nu mai este parte civilă prejudiciată. Această amânare survine după alte patru amânări succesive cerute şi obţinute de avocaţii lui Nastase.
http://www.pesurse.ro/#/

2 comentarii:

Anonim spunea...

Absolut corect,chiar si dupa spusele D-nei Macovei-["Victor Ponta a creat o schemă cu premeditare pentru a scăpa USL-iştii de răspundere penală, începând cu Adrian Năstase. Practic, Ponta restaurează sistemul Năstase-Stănoiu. Demisia şefului ISC de către Ponta este insuficientă, problema rămâne nerezolvată"]

Unknown spunea...

Sunteți printre primii mei comentatori. Ma bucur ca-mi dați dreptate și va mulțumesc, sper însa ca nu vor mai reuși nici o restaurație. Iar șeful ISC a fost demis de către primul ministru...... dacă am fi și noi copii ! ? !